zondag 4 mei 2014

Zpelvouten op de Alburt Kuip

Na meer dan twee weken geen rode nakijkpen aangeraakt te hebben begon er blijkbaar toch iets te kriebelen.
Beroepsdeformatie noemen ze dat geloof ik...



Deze laatste vond ik in die waanzinnig leuke kinderschoenenwinkel "Zapatitos" op de Haarlemmerdijk:



Een tijdje geleden was het trending op Twitter; spel- en taalfouten door mijn collegajuffen- en meesters. Sylvia Witteman begon ermee, zij ergerde zich (terecht) aan foutjes in brieven van de school van haar kinderen. Het schaamrood stond op mijn kaken toen ik las wat er in schoolrapporten en onderaan dictees verscheen...
Deze is wel heel erg:


Bron: Taalvoutjes.nl
Maar elders in het land kan ik er hartelijk om lachen!


Bron: Taalvoutjes.nl


1 opmerking:

  1. Oeh ja, daar let ik ook altijd op: spelfouten. Niet dat ik alles goed doe, maar 'taal is zeg maar echt mijn ding'. Ik ben dan ook al een tijd volger van taalvoutjes.nl op facebook. Daar komen de mafste dingen voorbij! :)

    BeantwoordenVerwijderen