zondag 27 maart 2016

Makkelijk paaskoekjes-recept voor een regenachtige dag

Deze paaskoekjes waren het laatste zetje dat nodig was om hier weer 'ns wat te laten verschijnen.
Er is wel weer wat tijd en er waren natuurlijk al meer dan genoeg projecten, boeken en lekkers om te delen. Dus, hier ben ik weer!



Als je morgen door de regen aan huis gekluisterd bent, kun je deze koekjes maken (om daarna te proberen ze niet allemaal op te eten ;-).

Zo moet het:

Klop 225 gram boter met 150 gram witte basterdsuiker (of gewone suiker, dat kan ook) en eventueel 8 gram vanillesuiker luchtig.
Voeg 280 gram bloem en een snufje zout toe en meng alles tot een stevig deeg.

Laat het deeg minimaal een uur rusten op een koele plaats. Wij hebben het wel vast tot 1 cm dik uitgerold. Zo konden we na een uurtje koelkast lekker makkelijk bloemen uitsteken. Die vervolgens in de oven uitliepen tot rondjes, maar dat terzijde... (Later las ik dat je ze ook na het uitsteken weer een uur moet koelen, dan behouden ze hun vorm wel in de oven, schijnt het.)

Bak de koekjes 10-11 minuten op 160 graden. Snijd ondertussen chocolade-paaseitjes in tweeën.

Als de koekjes uit de oven komen, druk je in elk koekje een half eitje. Daarna zet je de bakplaat op een koele plek, in ons geval de garage, anders smelt alle chocolade.

Wanneer alles goed is afgekoeld, kun je aanvallen.


Vrolijk pasen!




2 opmerkingen:

  1. Ik had je net weggehaald op mijn lijstje blogs waar ik regelmatig lees. Maar kijk je bent er weer. Dat werd tijd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig...wel gemist hoor...😉

    BeantwoordenVerwijderen