donderdag 30 april 2015

Gezonde repen zonder oven recept. Mmm.


Het werd tijd voor zelfgebakken-gezonde-repen-deel-2.

Het recept werd een beetje van mezelf en een beetje van Allerhande.nl.
Ik vond deze nog lekkerder dan de vorige, mmmmm.

Ik ontpitte 20 dadels en voegde er een flinke handvol cranberry's aan toe. In de keukenmachine liet ik het hakmes z'n gang gaan totdat het een bal werd. 


Door die bal kneedde ik een volle eetlepel geraspte kokos, 50 gram gehakte pure chocolade, een fijngehakte rijstwafel en een eetlepel kokosolie (nee, dat is geen vreemd-en-nergens-te-krijgen-dus-mijn-aandacht-verslapt-nu-ingrediënt, dat is gewoon bij Deen en Albert Heijn te krijgen).


Dat ging in een bakblik om een nachtje op te stijven.
Daarna in repen snijden, elke reep in een stukje bakpapier wikkelen, mee naar werk of school en supergezond smullen maar weer!


Ik moest echt m'n best doen om er noet meteen drie op te eten. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten